Verkoop voorwaarden

 

Algemene verkoops- en leveringsvoorwaarden

Algemene voorwaarden – Sfeeralux BV

 

Artikel 1: Toepassing algemene voorwaarden 

1.1. Deze voorwaarden bevatten en beheersen de volledige overeenkomst tussen de klant en SFEERALUX, met betrekking tot het geheel van de aan of door ons gevraagde en toevertrouwde werken. Deze voorwaarden worden geacht onherroepelijk aanvaard te zijn bij de ondertekening door de klant van de bestelbon, offerte of overeenkomst, ongeacht welkdanige eerdere correspondentie en ongeacht enige andere voorwaarden, documenten of formulieren van welke aard ook vanwege de klant, zelfs indien deze documenten van recentere datum zijn. Elke afwijking aan onderhavige voorwaarden dient verplicht schriftelijk te gebeuren. Het goedkeuren van een offerte impliceert de goedkeuring van deze algemene voorwaarden en afstand van eigen andersluidende voorwaarden van de klant zelf. 

1.2. Bij opdrachten waarvoor administratieve vergunningen noodzakelijk zijn, draagt SFEERALUX geen enkele verantwoordelijkheid wat de administratieve vergunningen betreft. Eventuele daaruit voortvloeiende schade en boetes vallen integraal ten laste van de klant.


Artikel 2: Aanbiedingen, offertes en orderbevestiging

2.1. Alle aanbiedingen en offertes van SFEERALUX zijn vrijblijvend tot op het ogenblik van aanvaarding door de klant. Offertes blijven geldig tot 30 kalenderdagen na offertedatum, tenzij anders vermeld. 

2.2. De omvang van de offerte wordt omschreven in de offerte. Eventueel bijgevoegde technische fiches geven een gedetailleerde beschrijving van de te leveren materialen en prestaties aangepast aan elke individuele aanvraag en maken deel uit van de overeenkomst. 

2.3. Elke wijziging, toevoeging of weglating met betrekking tot de werkzaamheden zoals omschreven in de bestelbon/offerte/overeenkomst, moet het voorwerp uitmaken van een aanhangsel bij de bestelbon/offerte/overeenkomst. Bij ontstentenis daarvan, zal er steeds en onherroepelijk van worden uitgegaan dat deze werken conform de verbale instructies van de klant werden uitgevoerd. Elke gebeurlijke schriftelijke bevestiging of melding van SFEERALUX inzake een wijziging, toevoeging of weglating van de werkzaamheden zoals omschreven in de bestelbon/offerte/overeenkomst, zal in hoofde van de klant onweerlegbaar, aanvaard en onherroepelijk zijn bij gebrek aan diens schriftelijke opmerkingen binnen de 24 uren vanaf de verzending van onze mededeling of bevestiging. Artikel 1793 BW van het Burgerlijk Wetboek is niet van toepassing indien de toepassing ervan onverenigbaar zou zijn met onderhavige clausule. 

2.4. De overeenkomst komt tot stand wanneer de klant de offerte ongewijzigd binnen de 30 kalenderdagen voor akkoord ondertekent en terugzendt aan SFEERALUX. Elke bestelling of orderbevestiging door de klant, verbindt de klant. De overeenkomst vervangt alle eerder afgesloten en/of mondelinge akkoorden.

2.5. De verkoopovereenkomst is definitief na de bevestiging ervan door SFEERALUX. Een begin van uitvoering geldt als bevestiging tenzij deze onder voorbehoud is geschied.

2.6. De offerte is niet deelbaar en kan bijgevolg niet opgesplitst worden tenzij anders vermeld. Een samengestelde prijsopgave verplicht SFEERALUX niet tot het verrichten van een gedeelte van de opdracht tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs. 

2.7. De bestelling wordt uitgevoerd vanaf ontvangst van het voorschot, tenzij nadrukkelijk anders vermeld in de offerte. Het bedrag van het voorschot staat steeds vermeld in de offerte. Indien dit niet expliciet het geval is, bedraagt het voorschot 40% van de totale prijs (excl. btw). 

2.8. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor de toekomstige opdrachten.


Artikel 3: Annulering en beëindiging van de overeenkomst

3.1. Elke annulering van een bevestigd order dient schriftelijk te gebeuren, en is slechts geldig mits schriftelijke aanvaarding door SFEERALUX.

3.2. De annulering van een overeenkomst door de klant is mogelijk zolang SFEERALUX zijn werkzaamheden nog niet heeft aangevat en mits betaling van een forfaitaire schadevergoeding van 30% van de prijs van de bestelling en 50% van de prijs van de bestelling indien de annulering plaats vindt binnen een termijn van 30 dagen voorafgaand aan de geplande leveringsdatum of startdatum van de dienstlevering. Deze schadevergoeding dekt de vaste en variabele kosten, en mogelijke winstderving.

3.3. Bij beëindiging van de overeenkomst na aanvang is de klant verplicht om alle door SFEERALUX geleverde diensten te betalen, evenals de kosten die SFEERALUX moet maken als gevolg van de beëindiging. Daarnaast moet de klant een forfaitaire schadevergoeding van 30% van het bedrag betalen dat SFEERALUX nog had kunnen factureren als de overeenkomst volledig was uitgevoerd. Het eventueel betaalde voorschot blijft in ieder geval eigendom van SFEERALUX. SFEERALUX behoudt ook het recht om een hogere schadevergoeding te eisen als zij kan bewijzen dat de werkelijk geleden schade groter is dan de forfaitaire schade zoals hierboven bepaald. 


Artikel 4: Levering en termijnen

4.1. De levering van goederen en diensten vindt plaats binnen de overeengekomen termijn zoals vermeld in de bevestigde bestelling, rekening houdend met de gebruikelijke tolerantie die inherent is aan de aard van de betreffende handelsactiviteiten.  

4.2. Elke termijn van levering van arbeid en uitvoering van werken, indien deze vermeld wordt, wordt slechts op indicatieve wijze aangeduid en omvat geen

resultaatsverbintenis. De laattijdigheid in de levering of uitvoering laat aan de klant niet toe de bestelling te annuleren of schadevergoeding te vorderen, evenmin om zijn betalingsverplichtingen op te schorten.

4.3. De klant zorgt ervoor dat hij/zij alle vereiste stedenbouwkundige vergunningen heeft voor de plaatsing van het zwembad en eventuele grondwateronttrekking. SFEERALUX kan op geen enkele manier verantwoordelijk worden gehouden voor dit aspect.

4.4. Indien de partijen uitdrukkelijk een bindende leveringstermijn zijn overeengekomen, wordt deze termijn verlengd indien de klant in gebreke blijft om informatie, documenten, originelen of beelden (tijdig) over te maken en de verbeterde proeven (tijdig) te aanvaarden, indien de klant bijkomende bestellingen plaatst of indien de klant in gebreke blijft om aan haar eigen verbintenissen te voldoen.

4.5. Meerwerken mogen met alle middelen van recht bewezen worden en gebeuren steeds tegen regieprijs tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

4.6. Alle omstandigheden die bij het indienen van de offerte redelijkerwijze onvoorzienbaar waren en onvermijdbaar zijn, en die de uitvoering van de overeenkomst financieel of anderszins zwaarder of moeilijker zouden maken dan normaal voorzien is, zullen worden beschouwd als gevallen van overmacht. zo onder meer (maar niet-limitatief) ongevallen, oorlogen (ook in het land van leveranciers) en hun gevolgen, slechte weersomstandigheden, stakingen, lock-out, tekort aan werkkrachten en materiaal, storingen en moeilijkheden inzake transport, pandemie enz… die zich bij onszelf of bij onze leveranciers voordoen. 

4.7. Zij geven ons het recht om de herziening of ontbinding van het contract aan te vragen. Wanneer deze omstandigheden een onderbreking van de werken tot gevolg hebben, wordt de uitvoeringstermijn van rechtswege geschorst voor de duur van de onderbreking, vermeerderd met de tijd die nodig is om de werf weer op te starten.

4.8. De tijdelijke opschorting van de werken door overmacht, brengt van rechtswege en zonder schadevergoeding met zich dat de oorspronkelijk voorziende uitvoeringstermijn verlengd wordt met een periode gelijk aan de opschortingstermijn, te vermeerderen met de tijd die nodig is om de werf weer op te starten. Een tenietgaan of beschadiging door toeval of overmacht van de geleverde zaak of het uitgevoerde werk, of nog ingevolge de eigen fout van de klant of van personen voor wie hij instaat of die hij bij hem toelaat of duldt, is nooit ten laste van SFEERALUX. 

4.9. De klant dient ervoor te zorgen dat de werken onmiddellijk kunnen worden aangevat. Bij gebreke daaraan, zullen de rechtstreekse en onrechtstreekse kosten welke voortvloeien uit het tijdsverlies ten laste van de klant worden gelegd, zonder voorafgaande ingebrekestelling. De werf dient door de klant in het voordeel van SFEERALUX gratis voorzien te worden van elektriciteit, water, gas en internet. De klant zorgt voor een zorgvuldige stockering van de op de werf geleverde goederen en voor de beveiliging daarvan. De locatie voor het uitvoeren van de werken moet bereikbaar en berijdbaar zijn, bij gebreke waaraan rijplaten in rekening zullen gebracht worden. 


Artikel 5: Risico

5.1. Alle goederen, materialen en benodigdheden, alsmede de uitgevoerde werken blijven eigendom van SFEERALUX tot aan de integrale betaling van onze facturen in hoofdsom en aankleven. Dit geldt evenzeer indien de werken, leveringen, goederen of materialen van SFEERALUX slechts een onderdeel uitmaken (bijzaak) van een groter geheel (hoofdzaak) waarvan de eigendom of gedeelten hiervan niet aan SFEERALUX zou toebehoren.

5.2.De klant draagt het risico voor de levering van de goederen. Dit risico gaat over op de klant zodra de goederen het magazijn van SFEERALUX verlaten. De klant is verantwoordelijk voor het verzekeren tegen mogelijke schadegevallen.

5.3. Alle goederen die toebehoren aan de klant en zich bij SFEERALUX bevinden, worden er bewaard op risico van de klant. Indien de klant de goederen moet afhalen en hij hierbij in gebreke is, kan een bewaarloon worden aangerekend.

5.4. Indien de levering franco op de werf of het magazijn is overeengekomen, is SFEERALUX, diens onderaannemers of aangestelden slechts gehouden op deze plaats te leveren voor zover zij op normale wijze bereikbaar is. Kan dit niet, dan zal er ter plaatse worden gelost, naast het vervoermiddel, en blijven de goederen vanaf dat ogenblik op het risico en geheel ten laste van de klant achter.


Artikel 6: Controle, aanvaarding en oplevering

6.1. Er is geen dubbele oplevering. De oplevering zal definitief en onherroepelijk alle zichtbare en verborgen gebreken dekken welke de stevigheid van het bouwwerk niet in het gedrang brengen, zonder verder of later verhaal vanwege de klant op SFEERALUX.

6.2. Indien geen oplevering werd voorzien, zal de levering van de goederen of materialen of de uitvoering van het werk zelf, zonder protest bij aangetekend schrijven vanwege de klant binnen de 48 uren vanaf de levering of uitvoering, gelden als definitieve en onherroepelijke aanvaarding van de geleverde goederen of uitgevoerde werken, zowel wat de zichtbare als de verborgen gebreken betreft. 

6.3. In alle gevallen zal een onvoorwaardelijke betaling van de vorderingsstaten, voorschotten, facturen of andere kostenstaten zonder redelijk protest volgends de modaliteiten als omschreven in het hierna volgende artikel, worden aanzien als een definitieve en onherroepelijke aanvaarding van de werken daarin vermeld of virtueel  

begrepen.

6.4. In alle gevallen zal tegelijk de onvoorwaardelijke gehele of gedeeltelijke ingebruikname van de installatie/constructie door de klant of diens gemachtigden  

worden aanzien als de definitieve en onherroepelijke aanvaarding der werken. Net zoals de afwerking van de uitgevoerde werken.

6.5. In geen enkel geval is SFEERALUX aansprakelijk voor gebreken, van welke aard ook, die de door SFEERALUX, onze onderaannemers of aangestelden geleverde goederen en materialen zouden bekleven, waarbij de klant enkel verhaal zal kunnen uitoefenen naar onze leveranciers c.q. de producenten van de betrokken materialen en goederen. 

6.6. De uitvoering van de werken dient te gebeuren volgens de regels van het goed vakmanschap. Deze worden gespecifieerd in de eigenlijke overeenkomst of in het lastenboek of bij gebreke hieraan in de technische voorschriften van BUILDWISE.

6.7. In geen geval is SFEERALUX aansprakelijk voor gebreken, van welke aard ook, in goederen en materialen die door de klant, diens onderaannemers, gemandateerden of aangestelden werden geleverd. De regeling van artikelen 1643 en volgende van het Burgerlijk Wetboek inzake verborgen gebreken aan de verkochte zaak, is niet van toepassing, met uitzondering van artikel 1648 BW.  


Artikel 7: Prijzen en betalingsmodaliteiten

7.1. Onze prijzen, zoals opgegeven in onze offertes, hetzij als eenheidsprijzen of als forfaitaire prijzen, werden vastgelegd op basis van de tarieven, officiële koersen, weddes en sociale lasten geldig op de datum van de opstelling van de offerte. Zij zijn steeds herzienbaar door SFEERALUX en zelfs zonder het voorafgaandelijk akkoord van de klant., en op elk ogenblik en ook na aanvang van de werken.

7.2. De herziening gebeurt op basis van de formule P = p {a + b (S/s) + c (I/i)}, waarbij:

p = de nieuwe prijs;

P = de oorspronkelijke prijs voorzien in de offerte;

a = het percentage van de prijs dat niet voor herziening in aanmerking komt (a = 0,20);  

b = het percentage van de arbeidskosten in de totale prijs (b = 0,35);

S = de nieuwe loonindex (de maand die voorafgaat aan de beëindiging van de werken);  

s = de oorspronkelijke loonindex (de maand die voorafgaat aan de datum van de offerte);  

c = het percentage van de materiaalkosten in de totale prijs (c = 0,45);

I = de nieuwe materiaalindex (de maand die voorafgaat aan de beëindiging van de werken);  

i = de oorspronkelijke materiaalindex (de maand die voorafgaat aan de datum van de offerte)  

Een negatieve prijsherziening, waarbij de herziende prijs lager is dan de oorspronkelijke prijs, wordt uitgesloten. 

7.3. De prijs is altijd exclusief btw, retributies en huur van hoogwerkers/stellingen, tenzij anders vermeld.

7.4. Stabiliteitstudie, grondbemaling, bestratingswerken, sloopwerken, funderingswerken , herkeuring elektriciteit of voorzieningen opgelegd door een veiligheidscoördinator (indien van toepassing) zijn niet in onze offerte inbegrepen. Evenmin de herstellingswerken aan de tuin of omgeving na plaatsing van de installatie of de isolatie van de technische installatie. 

7.5. Behoudens uitdrukkelijke schriftelijke afwijking vermeld in de overeenkomst, dient de klant bij elke bestelling een voorschot te betaling van 40% van het door (door ondertekening van de offerte) overeengekomen factuurbedrag. Bij levering van de  bestelling is de klant 60% van het factuurbedrag verschuldigd, tenzij anders vermeld in de offerte. 

7.6. Alle facturen zijn betaalbaar op hun vervaldag door overschrijving op het rekeningnummer van SFEERALUX (vermeld op alle facturen, offertes en de website). 

7.8. SFEERALUX kan ervoor kiezen om de verdere uitvoering van zijn verplichtingen op te schorten totdat de klant de achterstallige facturen heeft betaald. Elke vertraging in de betaling door de klant zorgt ervoor dat alle verschuldigde bedragen direct opeisbaar zijn. Bovendien komen eventuele toegekende kortingen te vervallen als de klant deze algemene voorwaarden niet naleeft.

7.9. Indien de betaling niet tijdig wordt voldaan, heeft SFEERALUX het recht om de goederen terug te nemen. SFEERALUX is gemachtigd om dit te doen zonder dat er een gerechtelijke tussenkomst vereist is. De B.T.W. en alle andere belastingen, taksen, heffingen of kosten zijn steeds ten laste van de klant. De niet-betaling op zijn vervaldag van één enkele factuur maakt het totaal verschuldigd saldo van al de andere - zelfs niet vervallen - facturen van rechtswege onmiddellijk opeisbaar.

7.10. Betalingen na de vervaldag worden eerst aangerekend op de forfaitaire schadevergoeding, vervolgens op de vervallen intresten en nadien op de hoofdsom. 

7.11. Betalingen aan tussenpersonen worden als niet bestaande beschouwd.


Artikel 8: Klachten – protest van de factuur

8.1. Elk protest dient per gemotiveerde aangetekende brief aan SFEERALUX te worden bezorgd binnen een termijn van 8 dagen. Voor klachten of betwistingen met betrekking tot de geleverde diensten vangt de termijn aan daags na levering. Met betrekking tot de factuur begint de termijn op de factuurdatum. Bij gebreke aan tijdig protest zijn de diensten/facturen definitief aanvaard en is betaling verschuldigd.

8.2 Alle goederen en uitvoeringswerken worden verondersteld te zijn aanvaard uiterlijk 8 dagen na de levering. Iedere klacht of protest over hoeveelheden, kwaliteit of uitvoering, geuit na gemelde datum, wordt als niet ontvankelijk beschouwd. Klachten of protesten moeten schriftelijk worden gegeven per aangetekend schrijven aan SFEERALUX. De werken worden dan ook als opgeleverd beschouwd indien er geen klachten volgen.

8.3 De klant moet eventuele zichtbare gebreken binnen 48 uur na levering melden. De aansprakelijkheid van SFEERALUX voor zichtbare gebreken is in elk geval beperkt tot de vervanging van de goederen, zonder kosten of schadevergoeding.

8.4 Verborgen gebreken dienen binnen een termijn van 8 dagen na kennis name te worden meegedeeld aan SFEERALUX per aangetekend schrijven. In ieder geval kunnen verborgen gebreken slechts tot 1 jaar na de levering van de goederen aangetekend worden meegedeeld aan SFEERALUX.


Artikel 9: Aansprakelijkheid en Waarborgen - algemeen

9.1 SFEERALUX biedt een solide garantie van 10 jaar op waterdichting, als waarborg voor de kwaliteit en duurzaamheid van onze producten.

9.2 SFEERALUX verbindt zich ertoe alle te verstrekken diensten met zorg uit te voeren. SFEERALUX is niet aansprakelijk voor fouten in de uitvoering te wijten aan onvoldoende of verkeerde input door de klant.

9.3 Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft SFEERALUX het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.

9.4 Voor diensten die worden geleverd door derde partijen, aanvaardt SFEERALUX geen enkele aansprakelijkheid die verder gaat dan de aansprakelijkheid die de betreffende derde partijen aanvaarden voor hun producten of diensten.

9.5 SFEERALUX en klant erkennen onderling e-mail als wettelijk en geldig bewijsmateriaal.

9.6 SFEERALUX is niet aansprakelijk voor eventuele fouten van henzelf of hun medewerkers, behalve in geval van bedrog.

9.7 De aansprakelijkheid van SFEERALUX met betrekking tot aan de klant geleverde diensten is in elk geval beperkt tot ofwel de terugbetaling van de door de klant betaalde prijs, ofwel het opnieuw uitvoeren van de diensten, naar keuze van SFEERALUX. De totale aansprakelijkheid van SFEERALUX zal nooit meer bedragen dan de prijs die door de klant aan SFEERALUX werd betaald voor de diensten die aanleiding gaven tot het schadegeval.

9.8 De aansprakelijkheid van SFEERALUX vervalt in de volgende gevallen:

- Wanneer onze instructies voor montage, ingebruikstelling, gebruik of onderhoud niet nauwkeurig worden gevolgd.

-Wanneer de goederen door overmacht, ongevallen, misbruik, brand,  weersomstandigheden, geen water of stroomuitval schade lijden. 

- Wanneer de klant niet jaarlijks door de servicedienst van SFEERALUX een controle/onderhoud laat uitvoeren. 

- Wanneer het zwembad wordt geleegd zonder toestemming.

- Wanneer het zwembad geleegd wordt wanneer het waterniveau van het zwembad bij het leegpompen hoger is dan -50 cm ten opzichte van de bodemniveau van het zwembad.

- Wanneer de goederen (of onderdelen ervan) zonder onze voorafgaandelijk  schriftelijke toestemming worden verwijderd, verwisseld of gewijzigd. 

- Wanneer de geleverde installaties, op vraag van de klant, niet door SFEERALUX worden aangesloten.

- Wanneer de installatie niet wordt gebruikt in overeenstemming met de  overeengekomen bestemming. 


Artikel 10: Aansprakelijkheid en Waarborgen - Elektrische- en filterinstallatie

10.1 Na de voltooiing van onze technische installatie is het de verantwoordelijkheid van de klant om de elektrische installatie te laten herkeuren volgens de geldende wetgeving en de installatie permanent te voorzien van water en elektriciteit om de goede werking ervan te verzekeren. De ruimte waarin de filterinstallatie wordt geplaatst, moet te allen tijde vrij zijn van vorst om schade te voorkomen. SFEERALUX raadt aan om deze ruimte te isoleren en uit te rusten met een elektrisch vorstbeveiligingssysteem met thermostaat, dat automatisch de ruimte vorstvrij houdt wanneer de temperatuur onder 2 °C daalt. We adviseren ook om de filterinstallatie dicht bij het zwembad te bouwen en kelderruimtes te vermijden om schade aan de installaties door water te voorkomen. 


Artikel 11: Aansprakelijkheid en Waarborgen - Werken

11.1 De aanbiedingen van SFEERALUX houden rekening met eenvoudige graafwerkzaamheden zonder extra werkzaamheden. Bij het graven van de bouwput 

gaan we uit van een normale ondergrond en bodemstructuur, zoals zand of leem. We verwachten dat de bouwput vrij is van grondwater, puin, oude funderingen, waterputten, ondergrondse of oude grachten, opgevoerde massa, elektriciteitsleidingen, gasleidingen, waterleidingen en andere obstakels of wateraders die de stabiliteit van de bouwput kunnen aantasten. 

11.2 Toegang tot de bouwplaats: De bouwplaats moet gemakkelijk bereikbaar zijn via een doorgang met een minimum breedte van 2,6 meter. Als er geen voldoende toegang is, kan het nodig zijn om via het terrein van de aangrenzende buurman toegang te verkrijgen. Hiervoor is de expliciete toestemming van de buurman absoluut noodzakelijk. Er moet een vrije doorgang zijn, wat betekent dat het openen van hekken, het verplaatsen van hagen en het verharden van de toegang met metalen rijplaten de verantwoordelijkheid van de klant zijn. Metalen rijplaten kunnen bij SFEERALUX worden gehuurd aan dagprijs.

11.3 Als het zwembad geïnstalleerd moet worden met behulp van een bouwkraan of ander zwaar materieel, is de klant verantwoordelijk voor het verkrijgen van alle benodigde vergunningen en het plaatsen van de juiste signalisatie op de openbare weg.

11.4 Tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders overeengekomen, behoren de volgende werkzaamheden en leveringen niet tot onze verplichtingen:

- Grond-, bestrating-, fundering-, sloop- en opruimwerkzaamheden.

- De levering van gas-, water en elektriciteit en overige hulpmiddelen (zoals bv. verlichting).

- De levering van water voor de vulling van het zwembad.

11.5 Indien er gevolgschade is aan omliggende tuin, gebouwen, terrassen, opritten, rioleringen, hagen, omheiningen enz. kan SFEERALUX hier niet voor aansprakelijk gesteld worden


Artikel 12: Aansprakelijkheid en Waarborgen - planten

12.1 SFEERALUX biedt een garantie van 1 jaar op de groei van de geleverde planten onder de volgende voorwaarden:

- Wanneer het onderhoud door SFEERALUX gebeurd;

- Wanneer SFEERALUX tijdig op de hoogte wordt gebracht;

- Binnen de garantieperiode kan men slechts éénmalig beroep doen op deze vervanging; 

- Deze garantie heeft geen betrekking op de werkuren.


Artikel 13: Aansprakelijkheid & Waarborgen – waterkwaliteit

13.1 De levensduur van de druppelleidingen hangt in sterke mate af van de geboden waterkwaliteit zodat daar geen garantie op gegeven kan worden. 

13.2 SFEERALUX geeft geen garantie op de kleurechtheid van het oppervlak onder het waterpeil. Deze garantie geldt ook voor gebreken, kleurveranderingen van het oppervlak, die het gevolg zijn van een ongeschikte chemische samenstelling van het water. 


Artikel 14: Aansprakelijkheid en waarborgen van de klant

14.1. Wanneer SFEERALUX twijfelt aan het vertrouwen in de kredietwaardigheid van de klant vanwege gerechtelijke maatregelen tegen de klant of andere gebeurtenissen die de uitvoering van de verplichtingen van de klant in twijfel trekken of onmogelijk maken, heeft SFEERALUX het recht om passende garanties van de klant te eisen. Als de klant weigert hieraan te voldoen, behoudt SFEERALUX zich het recht voor om de volledige bestelling of een deel daarvan te annuleren, zelfs als de goederen al geheel of gedeeltelijk zijn verzonden.

14.2. De klant is jegens SFEERALUX aansprakelijk voor elk schadeverwekkend feit dat zich voordoet op de werf aan onze goederen, aangestelden of onderaannemers en hun materialen, zowel ingevolge zijn eigen fout (zelfs de lichtste) als voor deze van personen voor wie hij instaat of voor deze van derden die hij op de plaats van de werken heeft toegelaten of duldt. De klant zal SFEERALUX ter zake in dezelfde zijn integraal vrijwaren voor aanspraken van derden. SFEERALUX is niet aansprakelijk voor het verlies, de diefstal, het waardeverlies of de beschadiging van door de klant aan ons toevertrouwde materialen of werken van welke aard ook, met het oog op hun aanpassing,

verbouwing, restauratie of welke andere manipulatie ook aan SFEERALUX

gevraagd, en dit zowel op als buiten de werf, alsmede tijdens het transport of de afbraak/plaatsing ervan. De klant is jegens SFEERALUX en via integrale vrijwaring van SFEERALUX jegens derden, aansprakelijk voor elk schadeverwekkende handeling toegebracht door of via de aan SFEERALUX door de klant toevertrouwde materialen of werken van welke aard ook.

14.3. Er wordt uitdrukkelijk overeengekomen dat indien de aansprakelijkheid van SFEERALUX toch in het gedrang zou worden gebracht, deze aansprakelijkheid beperkt zal zijn tot een vermindering van de prijs of, in voorkomend geval en maximaal, tot een kwijtschelding van de uitstaande betaling, welke vergoeding partijen alsdan aanvaarden als finale schikking. Elke prijsvermindering zal worden vastgesteld op basis van de ernst van de naar recht genoegzaam bewezen fouten.

14.4 De aansprakelijkheid van SFEERALUX is steeds beperkt tot de waarde van de werken zoals weergegeven in de offerte of overeenkomst. SFEERALUX is niet aansprakelijk voor indirecte schade (o.a. gevolgschade, gederfde winst, mindergenot, …) 

14.5. De klant dient ervoor te zorgen dat de werf voldoende verzekerd is voor aanvang van de werken. 


Artikel 15: Wanbetaling

15.1. Laattijdige betaling, kosten en aankleven – B2B

Elke schuld van een klant die op de vervaldag onbetaald blijft, zal van rechtswege en zonder ingebrekestelling of welke andere formaliteit ook, een interest van 12 % per jaar opbrengen, te rekenen vanaf de vervaldag tot de dag van volledige betaling, alsook een forfaitaire schadevergoeding van 10 % met een minimum van 125 Euro, op het verschuldigde bedrag in hoofdsom.

15.2. Laattijdige betaling, kosten en aankleven – B2C

Indien de klant een consument betreft, maken wij toepassing van art. XIX.4 WER en de daarin voorziene maximale schadevergoedingen en intresten die van toepassing zijn bij wanbetaling


Artikel 16: Nietigheid

16.1. Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is, zullen de overige bepalingen volledig van kracht blijven en zullen SFEERALUX en de klant de nietige bepaling vervangen door een andere bepaling die het doel en de strekking van de nietige bepaling zoveel mogelijk benadert.


Artikel 17: Toepasselijk recht – bevoegde rechtbank

17.1. Het Belgisch recht is van toepassing op de overeenkomsten van SFEERALUX. Elk geschil met betrekking tot het sluiten, de geldigheid, de uitvoering, interpretatie en/of de beëindiging van deze overeenkomst zal worden beslecht door de bevoegde rechtbank te Hasselt.

17.2. Het Belgische recht is van toepassing op alle overeenkomsten de welke met SFEERALUX worden afgesloten, al stevens de interpretatie van de overeenkomsten.

17.3. Alle kosten in verband met de gerechtelijke invordering van betalingen, inclusief honoraria, zullen ten laste van de klant worden verhaald.

Contacteer Kim van Sfeeralux.be

info@sfeeralux.be

+32 (0) 488 48 37 35

Buskruitweg 1 - 3950 Bocholt (B)

Via Facebook en Instagram


Contact

Naam* Verplicht veld
E-mail* Verplicht veld
Onderwerp Verplicht veld
Bericht Verplicht veld
Situatiefoto (optioneel) Verplicht veld

©2024 - Sfeeralux BV (Bocholt - B) - Webdesign by Sitematixs.com - Verkoopsvoorwaarden - Privacy Policy

Je winkelmandje is leeg Ga verder
Winkelmandje
Subtotaal:
Korting 
Korting 
Bekijk gegevens
- +
Uitverkocht